Aktualności

Koncert Noworoczny

pod patronatem JM Rektora UAM


13 i 14 stycznia 2014 r. Aula UAM, godz. 19.00


W programie: 

Część I


Orkiestra Kameralna UAM pod dyrekcją Aleksandra Grefa,

Chór Akademicki UAM pod dyrekcją Beaty Bielskiej

 

Część II


Muzyka Ameryki Łacińskiej

 

Wykonawcy:

 Chór Kameralny UAM

Przygotowanie chóru: prof. Krzysztof Szydzisz i dr Joanna Piech?Sławecka

Przygotowanie wymowy scenicznej: Brygida Sawicka

Soliści:

Kamila Tracewska, Karolina Piesik, Anna Komendzińska, Brygida Sawicka, Aleksandra Misiun,
Maciej Stępiński, Rafał Kalinowski, Szymon Kałuża, Grzegorz Sikorski

Uczniowie Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego
Przygotowanie chóru: Dorota Wojnowska, Jarosław Krenz

 

Taniec - Abad Bola'os - Kuba

 

Goście specjalni z Ekwadoru:

 Instrumenty perkusyjne, śpiew - Jorge Vega

DYRYGENT ? prof. Fernando Gil Estrada

 

PROGRAM

1. Luis Alberti, arr. José Maunuel Joa -  Compadre Pedro Juan (merengue z Republiki Dominikany)

2. Miguel  Matamoros, arr. Electo Silva - El Juramento (bolero kubańskie)

3. Herbert Bittrich, Alfredo Ostoja - Festejos de Navidad (kolęda peruwiańska)

4. Ramiro Soriano Arce - Arreglo sobre 3 Temas Cruce?os  (Boliwia)

5. arr. Modesta Bor - Polo Margarite'o (pieśń z Wenezueli)

6. Julio Fontana, Daniel Toro, arr. Joaquin.Martinez Dávila - Zamba para olvidar (zamba argentyńska)

7. ?ico Saquito, arr. Juan Carlos Urrutia Palacio - La fiesta de los ratones (guaracha kubańska)

8. arr. Joaquín Martínez Dávila - Vasija de Barro (trad. muz. ekwadorska)

9. arr. Jorge Vega - Andarele (trad. muz. afroekwadorska)

 


FERNANDO GIL ESTRADA

W latach 1996?1999 założyciel i dyrygent Chóru Dziecięcego Uniwersytetu w Guayaquil.

Studiował w Mendozie (Argentyna), w Akademii Muzycznej w Cuyo, oraz na kursach mistrzowskich, m.in. u Wernera Pfaffa, Alberto Grau, Ricardo Steinslegera czy Dante Andreo.

Obecnie jest dyrektorem Eksperymentalnej Szkoły Muzycznej Uniwersytetu w Guayaquil (IEMUG), dyrygentem Chóru Uniwersytetu w Guayaquil (gościa Universitas Cantat 2011 w Poznaniu) i dyrygentem Orkiestry Kameralnej IEMUG.

Fernando Gil prowadził warsztaty w zakresie dyrygentury chóralnej, ekwadorskiej muzyki chóralnej, rytmów, stylów oraz form muzycznych Ameryki Łacińskiej w takich krajach, jak: Polska, Meksyk, Chile, Wenezuela, Kolumbia i Ekwador.

Jest dyrektorem generalnym Fundacji DIDECOR, organizującej Międzynarodowy Festiwal Chóralny "El Canto Coral Hermana a los Pueblos" na uniwersytecie w Guayaquil (gościem 33 edycji w 2011 roku był Chór Kameralny UAM).

 

JORGE VEGA

Ukończył studia z komunikacji społecznej na Uniwersytecie Katolickim w Guayaquil. Studiował także na uniwersytetach technicznych w Loja i w Manabí. Kształcił się w Państwowym Konserwatorium Muzycznym Antonio Neumane w Guayaquil w klasach puzonu i perkusji, natomiast studia w zakresie perkusji afrokaraibskiej u Roberta ?Ni?o Lobo? Moreno ze specjalnością: kompozycja i aranżacja ukończył na Universidad Nacional Experimental de las Artes (UNEARTE) w Wenezueli. Studiował także aranżację u Charlie Frómeta.

Był muzykiem Orkiestry Symfonicznej Guayaquil, aranżerem i dyrektorem muzycznym uniwersyteckiej orkiestry salsy UNEARTE czy grupy Jorge Luisa del Hierro, członkiem orkiestr (m.in. Caracas Rumba Show i Grupo Cacao). Koncertował w Polsce, Włoszech, Wenezueli, Chile, Argentynie, Hiszpanii, Peru, Stanach Zjednoczonych, Kolumbii, Nepalu. Gra narodową muzykę popularną, współpracując ze znakomitymi artystami.

Uczy gry na perkusji w Fundacji Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej Ekwadoru (FOSJE), a także prowadzi katedrę perkusji w Konserwatorium Antonio Neumane.

 

ABAD BOLA?OS

Jest rodowitym Kubańczykiem, który mieszka od kilku lat w... Poznaniu.

Z wykształcenia architekt, lecz jego pasją i sposobem na życie jest salsa. Tańczy od dziecka, zwyciężając wiele konkursów zarówno w parach, jak i wykonując ruedę, cza-czę, rumbę, merengue. Cały czas doskonalił nowy styl muzyczny, zdobywający przebojem wszystkie dyskoteki całej Ameryki Łacińskiej - reggaeton. To właśnie reggaeton, obok salsy, stał się jego ulubionym stylem.

Jako instruktor dużą wagę przykłada do nauki rytmu i ruchu ciała. Kładzie nacisk na opanowanie podstaw salsy do tego stopnia, żeby uczeń mógł się tańcem bawić i samodzielnie kreować nowe figury. Taniec, szczególnie latynoski, ma być przecież świetną zabawą!

 

Poznańska Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego jest jedyną w Polsce sprofilowaną wokalnie szkołą muzyczną. Założona w 1957 roku i przez 35 lat prowadzona przez swojego założyciela, kompozytora, dyrygenta chóralnego i twórcę Poznańskiego Chóru Chłopięcego. Dziś dobre imię PChCh rozsławia Jacek Sykulski. Szkoła, zachowując wysoki poziom artystyczny, zmienia swoje oblicze i charakter. Od 2008 roku kształcą się w niej również dziewczęta, co spowodowało powołanie do życia Chóru Dziewczęcego PSChJK, kierowanego przez Dorotę Wojnowską. 5 lat pracy tego zespołu owocuje sukcesami na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej. W szkole ponadto działa Chór Kameralny i Chór Dziecięcy.

 

 
Scroll to top